Türkiye’nin en büyük ve gelişmiş çorap üretim fabrikası yakın zamanda Şabanözü/ÇANKIRI da kurulmuş olup, fabrika Adidas, Decathlon, Nike gibi markalara üretim yapmaktadır. Yapılan üretimin büyük bölümü yurt dışı pazarına gönderilmektedir.

ÜRETİM SÜREÇLERİ

İplik Depo :

1 İplik depo el terminalleri üzerinden koli ID takibi metodu uygulanmıştır. Ayrıca raf takibi yapılmakta ve lokasyon bazlı LOT takibi sistem üzerinde takip edilmektedir. Üretim siparişlerine istinaden depo stok miktarları karşılaştırılıp Hammadde (İplik) İhtiyaç Planlama (MRP) raporları alınabilmektedir.

2 Örgü makinaları (Yaklaşık 1.000adet) performansları ve üzerindeki iş emirleri sistem üzerinde olup makinaların an be an durumları yine sistem üzerinden takip edilmektedir. Örülen çoraplar kasalar ile taşınmaktadır. Her kasaya mobil cihazlar ile kare barkod oluşturulur ve paketleme noktasına kadar bu barkod ile takip edilir. Kasaların taşınması konveyör sistemi ile gerçekleşir ve kalite kontrol noktasında endüstriyel barkod okuyucu ve tartım sistemi ile örgü sonrası aşamaya geçmeden son kontrol yapılır. Kalite kontrolden geçemeyen taşıyıcı kasaları sistem otomatik olarak reject eder ve reject konveyörüne sistem otomatik yönlendirir.

3 Burun kapama işleminde kalite kontol işlemleri mobil el terminalleri üzerinden gerçekleşir. Kalite kontrol kriterlerinden geçemeyen yarı mamul ürünler bir sonraki üretim sürecine geçemeden sistem reject eder.

4 Yüksek sıcaklıkta buhar makinelerinden geçirilen çoraplar ütülü bir şekilde bu makinelerden çıkar. Bu bölümde son kalite kontrol yapılır. Son kontroller üzerinde 8 adet delik olan masada 4 adet kalite kontrolcü tarafından yapılır. Her bir delik bir arıza tipini ifade eder. Her delikte sensörler vardır ve delikten içeri atılan fire çorabı tipine göre sayar. Bu sayede sipariş numarasına, sipariş ürününe göre fireler analiz edilir. Ayrıca burada ürünler poşetlenir ve etiketlenir.

5 Üretimi yapılan firmalardan bazıları çoraplarda RFID etiket kullanmaktadır. Formhanede RFID ile etiketlenen ürünlerin kontrolü yapılır. Kurulan RFID Anten ve konveyör ile bu kontrol sağlanır ve üzerinden geçirilen kolilerin doğru ürün ve adet olduğu %100 kontrolü sağlanmış olur.

6 Sevkiyat alanına getirilen ürünler sipariş numaralarına göre mobil el terminalleri ile sistem üzerinden sevki gerçekleştirilir.

Proje Zade Vital özel ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte tasarlanmıştır. Bu çerçevede projenin yapıldığı Zade Vital’de analiz çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Bu analizler sonucunda; Zade Vital özel ihtiyaçları çıkarılmıştır. Ayrıca piyasada hazır bir paket yazılımın cevap vermediği bölümler analiz edilmiştir. Zade Vital’in kullanmakta olduğu ERP yazılımı veritabanı incelenmiş ve tüm proje bahsi geçen ERP yazılımı (Logo Tiger Enterprise) ile tam entegre çalışacak nitelikte tasarlanmıştır.

İlaç sektörü için piyasada bazı yazılımlar mevcuttur fakat mevcut yazılımların çerçevesi dardır. Bu proje özellikle üretim yapan ve ERP sistemi kullanan Zade Vital için ihtiyaçları doğrultusunda yapılmıştır. Mevcut yazılımlar sadece Saha Organizasyonunu yönetmesine karşın yapılan proje ile satış, sevkiyat ve mevcut ERP sistemine sipariş verilerin akışı sağlanmıştır.

Üretim yapan firmalarda ERP süreçleri çok büyük önem arz etmektedir. Saha çalışmalarının ERP sistemi ile tam entegre olması sayesinde Üretim planlama, Malzeme İhtiyaç Planlama (MRP) gibi modüller de efektif bir şekilde kullanılabilecektir.

Projede geliştirilen yazılım Zade Vital Sunucusu üzerinde çalışmaktadır. Sistem kullanıcı bazlı girişleri algılayarak iki ayrı ekran tasarımı yapılmıştır.

  1. Yönetici Tasarımı:

Yöneticiler aynı veritanabına kendilerine özel tasarlanmış ekranlar ile bağlanıp çalışabilmektedirler. Yönetici yetkili ile giriş yapacak kullanıcılar için yapılan modüller;

–          Briklerin (Satış Bölgesi) tanım ekranı

–          Ecza Depoları tanım ekranı

–          Doktor bilgileri giriş ekranı

–          Eczane bilgileri giriş ekranı

–          Eczanelerin ecza depo bağlantısı

–          TST (Tıbbi Satış Temsilcisi) bilgileri giriş ekranı

–          TST (Tıbbi Satış Temsilcisi) satış hedefleri giriş ekranı

–          Ürünlerin tanım ekranı

–          Onay mekanizmaları

–          TST bazlı ziyaret raporları

–          TST bazlı sipariş raporları

–          Eczane listesi raporu

–          Doktor listesi raporu

–          TSS ve Bölge takip raporu

–          Ürün ve fiyat listeleri

–          E-Posta parametreleri

–          ERP Entegrasyonu

  1. Saha Personelleri (TST) Tasarımı (Tablet Bilgisayarlar Üzerinde Çalışmakta)

Saha Personelleri tablet bilgisayarlar üzerinden yine aynı veritanabına kendilerine özel tasarlanmış ekranlar ile bağlanıp çalışabilmektedir. Saha Personeli yetkili kullanıcısı ile giriş yapacak kullanıcılar için yapılan modüller;

–          Kendisine bağlı eczane listesi

–          Kendisine bağlı doktor listesi

–          Ürün ve fiyat listesi

–          Eczane ve doktor bilgileri düzenleme işlemleri

–          Eczane seleksiyon

–          Doktor seleksiyon

–          Ziyaret planlama (Haftalık, Aylık)

–          Yapılan günlük ziyaret bilgileri girişi

–          Sipariş girişi

–          Ezcane promosyon takibi (Stand, broşür vb.)

–          TST tarafından eczanelere verilen satış ve ürün eğitimi takibi

Sistem sayesinde öncelikle operasyonel iş gücünü mümkün olduğunca hafifletilecek ve karar destek sistemine yönelik çalışmaları gerçekleştirecektir. Konuyu biraz daha açmak gerekirse, projenin yapıldığı 1C:Enterprise Platformu şirkete ve kullanıcıya özgü uyarlanabilme yetenekleri sayesinde, bilgi girişlerini esnetebilme kabiliyeti sağlayacaktır. Aynı zamanda sistem sayesinde kullanıcıların iş yükünü azaltacak mekanizmalar sistem sayesinde otomatikleştirilecektir. (Örneğin; Firmada eczanelerden alınan sipariş sevkiyatları Ecza Depoları üzerinde gerçekleştiği için, Depolara gönderilen sipariş bilgi E-Postaları sistem üzerinden otomatik gerçekleşmesi) Böylelikle personelin bilgisayar başındaki iş yükü de azalır, bu atıl güç farklı yönlere transfer edilebilir.

Tarzını ortaya koyan, iyi giyinmekten hoşlanan ve modayı takip eden; güçlü bir kadın silueti olan Seçil Giyim 1981 yılında Faik Güngör tarafından kurulmuştur. Ankara Demirtepe’de 9 personeliyle ilk olarak etek ve pantolon üzerine üretime başlamıştır.

secil2

2000 yılında Balgat’a geçen Seçil Giyim merkez binası; yönetim, pazarlama, satış, muhasebe, finans, ürün geliştirme ve tasarım, gibi operasyonel birimlerin yanında, fason üretim operasyonlarının ve tüm lojistik organizasyonunun da yer alacağı şekilde konumlandırılmıştır.

secil_magaza2

Marka portföyünde Seçil Giyim markasının yanı sıra Gala-xi, İlmio ve Junker bayan giyim markaları da yer almaktadır.2004 yılından itibaren Junker markası ile 28 mağazada Ukrayna’da faaliyet göstermektedir. 2006 yılında büyük bedende marka olan Gala-xi firması ile ortaklık kurmuş, 2008 yılında da İlmio markası ile gece kıyafeti üretimine başlamıştır. 2013 yılından itibaren İlmio consept mağaza zincirlerini oluşturmayı planlamaktadır.

Özgün tasarımlarıyla modern kadının yaşam tarzına ilham veren, sezonun modasını ve dünya trendlerini içeren yaklaşık 600 parçalık koleksiyonu bulunmaktadır. Her sezon takipçilerine oldukça geniş bir yelpazede şıklığı, zarafeti ve güncel moda anlayışını taşımak isteyen pek çok kombin alternatifi sunmaktadır.

Seçil Giyim yurt içinde 300 adet satış noktası ile müşterilerine ulaşırken yurt dışında Avrupa ülkeleri ve Ortadoğu’ yu kapsayan geniş bir coğrafya üzerine ihracat yaparak dış piyasada yerini almaktadır. 2010 yılında, gelişen teknolojiye ayak uydurmak ve ulaşılabilirliğini arttırmak amacıyla www.sclstore.com üzerinden e-ticarete başlamıştır. Tekstil sektöründeki 31 yıllık deneyimi ve hedefleriyle Seçil Giyim, uluslararası standartların üzerindeki kalite standartlarıyla çıktığı yolda yıllık 500.000 parçalık üretim kapasitesiyle kısa zamanda Türkiye’nin önde gelen giyim firmaları arasında yerini almış ve Türk tekstil modasına yön veren en önemli temsilcisi konumuna gelmiştir. Şu anda 12 satış mağazası ile hizmet veren firma 5 yıl içerisinde bu sayıyı 40 mağazaya çıkarmayı hedeflemektedir.

Seçil Etek Giyim, müşteri hizmetlerinin hızını ve kalitesini artırmak için İş Otomasyon Sistemi uygulaması ile şirket iş süreçlerinin tümünü otomatikleştirmek için karar aldı. Uygulama 1C:Enterprise platformunda DND YAZILIM tarafından geliştirildi.

DND YAZILIM aşağıdaki iş süreçlerini otomatikleştirdi:

* Toptan, Perakende, Bayi ve Konsinye Satış Kanalları

          – Çok uluslu ve çok şirketli operasyon desteği

          – Toptan satış süreç yönetiminde kontrol

          – Bayi ve konsinye satışların anlık etkin takibi

          – Perakende satış konsolu

          – Mağazalar arası stok takibi ve mağazalar arası ürün transferi yönetimi

          – Mağazalar masraf takibi

* Etkin Ürün Fiyat ve Kampanya Yönetimi

          – Sınırsız ürün özelliği, ürün tipleri, renk – beden martix tablo

          – Ürün hiyerarşisi ve kategori yönetimi

          – Fiyat listeleri, fiyat tanımları

          – İndirim kampanyaları, anında indirim, indirim çeki (SMS ile), para puan

* Üretim

          – Ön Maliyet

          – Üretim planlama

          – İş emri süreç takibi

          – İhtiyaç planlama

          – Barkodlu üretim takibi

          – Hammadde kalite kontrol

* Finans, Muhasebe Süreçlerinde Kontrol

          – Müşteri/Tedarikçi Yönetimi, Borç/Alacak Kapama

          – Banka işlem süreçleri takibi

          – Gerçek zamanlı muhasebe entegrasyonu

          – Maliyet merkezleri ve hiyerarşik gider takibi

          – E-Fatura

* Tedarik Süreçleri

          – Tedarik süreç yönetimi

          – Satınalma talep, teklif yönetimi ve süreçleri

          – Depo süreç yönetimi

          – Masraf, hammadde ve malzeme takibi

* İnsan Kaynakları

          – İşe alma

          – CV ambarı oluşturma

          – İzin yönetimi

          – Eğitim yönetimi

          – Personel özlük bilgileri

* Müşteri İlişkileri Yönetimi

          – Randevu takibi

          – Detaylı görüşme kayıtları

          – Firma ziyaret takibi

          – Firma içi personelleri bilgilendirme mekanizması

* ERP Üzerinden Raporlama

          – Her birim için özel rapor tasarımları

          – Rapor oluşturma eğitimi

          – Mobil cihazlar için özel patron rapor tasarımı